خانه / آموزشی / ۱۰ روش تقویت اراده برای درس خواندن

۱۰ روش تقویت اراده برای درس خواندن

تقویت اراده برای درس خواندن

 

آیا شما هم از آن دسته افرادی هستید که تصمیم میگیرید کاری را انجام دهید ولی پشت گوش می‌اندازید؟ آیا فکر میکنید اراده و پشتکار لازم برای شروع درس خواندن را ندارید یا اگر بیشتر درس میخواندید نمرات بهتری را کسب میکردید؟ همیشه دوست دارید تصمیم محکمی‌بگیرید و برنامه ریزی منظمی‌برای درس خواندن خود داشته باشید ولی نمیتوانید؟

داشتن اراده نقش مهمی‌در موفقیت‌های تحصیلی، شغلی و مالی ایفا میکند. در واقع اراده رقابتی است میان دو بخش از شما… بخشی از شما که به اهداف بلند مدت و موفقیت در زندگی فکر میکند و بخش دیگری که به دنبال لذت‌های لحظه ای می‌باشد. اگر همه ی تصمیماتی که میگیریم بر پایه ی لذت‌های آنی و لحظه ای باشید هیچ پیشرفتی در زندگی صورت نمیگیرد.

هر زمانی که تصمیم میگیریم کاری را بر خلاف تمایلات و عادت انجام دهیم، از بخشی از قدرت اراده خود استفاده کرده ایم. در این مقاله شما را با روش‌های تقویت اراده برای درس خواندن آشنا میکنیم. اگر فکر میکنید قدرت اراده تان نیاز به تقویت دارد با ما همراه باشید.

 

همین حالا شروع کنید 

معطل نکنید مشغول هرکاری که هستید از آن دست بکشید و درس بخوانید. همین حالا یک تصمیم جدی برای درس خواندن بگیرید و شروع کنید. با جملاتی مانند « از فردا شروع میکنم» یا «بعد از این فیلم شروع میکنم» فقط وقت خود را تلف کرده اید. این حرف‌ها را بارها تکرار میکنید و می‌بینید ساعت‌ها و روزها گذشته است و هنوز هیچ کار مهمی‌را انجام نداده اید. شروع درس خواندن از ادامه دادن آن بسیار سخت تر است کافیست شروع کنید تا ادامه ی راه برای شما آسان تر شود.

 

آیا هنوز مطلب (( ۵ راه تقویت اعتماد به نفس برای کنکوری‌ها)) را مطالعه نکرده اید؟؟؟ >>

 

انگیزه بیشتری داشته باشید

اراده توسط انگیزه و احساسات شما تغذیه می‌شود. برای آنکه اراده خود را تقویت کنید باید یک انگیزه قوی پشت آن داشته باشید. با انرژی زیاد شروع به درس خواندن کنید و در طول مطالعه این اشتیاق و انرژی را حفظ کنید، اگر همیشه به هدف خود فکر کنید و بدانید این درس خواندن شما در آینده مفید خواهد بود اراده شما تقویت می‌شود.

 

تقویت اراده برای درس خواندن

ده دقیقه مدیتیشن و تقویت اراده

مدیتیشن یکی از سریع ترین و بهترین تمرین‌های ذهنی است که به تقویت اراده کمک میکند. مدیتیشن بخش‌هایی از مغز را که مسئول اراده اند تقویت میکند و باعث می‌شود فرد کنترل بهتری روی تصمیمات خود داشته باشد. با مدیتیشن مغزتان را تمرین میدهید تا در برابر عوامل حواس پرتی مقاومت کند و متمرکز تر باشد. اگر هر روز به طور منظم ده دقیقه مدیتیشن انجام دهید توانایی مغز، برای تمرکز را تا ۲۰ درصد افزایش میدهید.

 

استرس خود را کاهش دهید

همانطور که گفته شد اراده قدرتی است که تحت تاثیر احساسات ما قرار میگیرد. زمانی که استرس داریم، افکار منفی بیشتر می‌شوند و عزم ما کاهش پیدا میکند در نتیجه قادر نخواهیم بود به درستی تصمیم بگیریم و کارها را در زمان مشخص انجام دهیم. بنابراین کنترل استرس، نقش موثری در تقویت اراده خواهد داشت.

 

پیشنهاد می‌کنم مطلب (( تکنیک‌های رهایی از استرس قبل کنکور  )) را مطالعه کنید. >>

 

خواب کافی

اگر در طول شب کمتر از ۷ یا ۸ ساعت بخوابید، عملکرد ذهنی شما به شدت کاهش پیدا میکند و قسمت‌هایی از مغز که مسئول کنترل اراده تان هستند خاموش می‌شوند. حتی یک شب محروم بودن از خواب کافی اراده شما را تضعیف میکند و باعث می‌شود نتوانید کارهای خود را به خوبی انجام دهید و اهداف خود را دنبال کنید.

 

ساعت‌های درس خواندن خود را بشناسید

همه ی ما یک ریتم شبانه روزی داریم که انرژی بدن را در بازه‌های زمانی کوتاه تنظیم میکند. ریتم خود را بشناسید تا بفهمید در چه زمان‌هایی از روز بهتر درس میخوانید و در چه ساعت‌های نیاز به استراحت دارید. ساده ترین کارهایتان را در زمانی که انرژی کمتری دارید انجام دهید و در ساعت‌هایی که انرژی بیشتری دارید مطالعه کنید تا بازدهی بیشتری داشته باشد و با اراده ی بیشتری به درس خواندن ادامه دهید.

 

درس خواندن را به یک عادت خوب تبدیل کنید

حدود ۴۰ درصد از کارهای روزانه ای که انجام میدهیم بر اساس عادت می‌باشند. این کارها را انجام میدهیم چون مغز و بدن ما به انجام دادن آن‌ها در یک زمان خاص عادت کرده است. عادت‌های خوب به شما کمک میکنند که اراده خود را تقویت کنید، مثلا اگر در برنامه ی روزانه خود یک زمان مشخص را برای درس اختصاص دهید و به صورت مکرر این کار را انجام دهید بعد از یک هفته بدون آنکه به آن فکر کنید در این ساعت شروع به درس خواندن میکنید.

 

مکان مناسبی برای درس خواندن انتخاب کنید

یکی از مهمترین مواردی که باید به آن توجه داشته باشید محیط مطالعه است. محیط مطالعه باید ساکت و آرام و به دور از هرگونه وسایل سرگرم کننده، تلویزیون و گوشی موبایل باشد تا حواستان پرت نشود و زمانی که برای درس خواند در نظر گرفته اید هدر نرود.

 

ورزش کنید

فواید ورزش را دست کم نگیرید. همانطور که یک بدن سالم روی ذهن سالم تاثیر دارد، بدن فعال و پر انرژی هم بر روی داشتن یک ذهن فعال موثر است. تنها دو ماه پس از ورزش منظم، قسمت‌هایی از مغز که در کنترل اراده نقش دارند بزرگتر و هماهنگ تر می‌شوند در نتیجه مصمم تر می‌شوید و راحت تر اهداف خود را دنبال میکنید.

 

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *